Kopie z Tajemství menhiru u Ořecha, Praha západ

28.07.2019

Díky jedné zvláštní a velmi nepříjemné příhodě mě zavedlo pátrání k obci Ořech, která sice leží na hranici s Prahou, ale již se řadí do Středočeského kraje, okresu Praha - západ.

Když jsem začala pátrat po tom, co a proč se mi vlastně u této obce přihodilo, narazila jsem na pár zajímavých textů na internetu. Jednak na zmínku kronikáře pana Kopřivy o tom, že u Ořecha stával menhir, a dále zmínku v jednom článku o tom, že autonehody u Makotřaské svatyně mohou mít určité propojení s autonehodami u obce Ořech právě díky tomu, že obě místa by mohla být svatyněmi. Pan Kopřiva ale již zemřel a autorku článku se mi zatím nepodařilo zkontaktovat, ale předpokládám, že si nejdříve přečetla záznam pana Kopřivy. Ráda bych si ověřila i pravdivost tvrzení v článku v Enigmě, že v Krtni bylo božiště.

Oba texty k přečtení zde: 

Další otazník ale je, co přesně myslel pan Kopřiva, když napsal "Kralupský menhir"? Bydlím v okolí Kralup a i když moje pátrání vychází i z tohoto směru, o žádném "Kralupském menhiru" jsem neslyšela a o žádném nevím. Tím směrem žádný mně známý menhir není. Jediný je v Horoměřicích, ale není přesně směrem na Kralupy... je to záhada.

Další věc je, proč pan Kopřiva spojoval menhir ve Zbuzanech s Makotřeskou svatyní. Trochu jsem si hrála s přímkami a vyšel mi zajímavý poznatek: Když propojíme menhir ve Zbuzanech s Makotřaskou svatyní (azimut 165°), a celou přímku ještě prodloužíme pod stejným azimutem, doputujeme až přímo k menhiru v obci Kamenný Most.

A když se vrátíme k menhiru ve Zbuzanech a spojíme menhir s Krtní (azimut 20°) a linii protáhneme, narazíme na této linii pod azimutem 21° na menhir v Horoměřicích. Při dalším prodloužení linie jen těsně mineme hradiště Řivnáč u Roztok (cca 300 metrů) a pod azimutem 22° se dostaneme k menhiru v Chodči (Vysoká).

Linie mají ještě své pokračování, resp. jsou součástí většího obrazce, pokračování  zveřejním příště.

Další odkazy:


Printscreen mapy ze serveru Mapy.cz
Printscreen mapy ze serveru Mapy.cz






© 2018 Zajímavosti od Kláry.   Všechna práva vyhrazena. Na fotografie, uveřejněné na těchto stránkách, se vztahují autorská práva. Použila jsem i fotografie z Wikipedie, jsou vždy označené . Bylo použito i několik printscreenů, vždy řádně označených.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky