Keltská hradiště v Čechách a na Moravě

18.07.2019

Před několika lety jsem zaslechla zmínku o soustavě keltských hradišť v Čechách. Zaujalo mě to, bydlela jsem totiž kousek od Závisti, ale na internetu jsem ze začátku nemohla nic dohledat. Až později ke mně začaly chodit informace o keltských hradištích a oppidech a zjistila jsem, že toho je víc než jen tři oppida, která v jedné soustavě. To, co jsem zpracovala, najdete v tomto článku. Najdete  zde i odkazy na zdroje, ze kterých jsem čerpala.

Na internetu jsem také vytvořila i mapu největších, nejznámějších nebo jinak zajímavých keltských oppid, hradiští a svatyní, případně těch hradišť, která korespondují s liniemi. Už podle mapy č. 1 lze vysledovat určité uspořádání, a když jsem pospojovala tato místa keltského osídlení i místa, kde se konaly keltské obřady nebo byly pro Kelty nějak zajímavé (např. Plešivec).


MAPA KELTSKÝCH HRADIŠŤ A SVATYNÍ
https://mapy.cz/s/3vNNi 


  1. Oppidum Závist u Dolních Břežan
  2. Oppidum Hrazany, Slapy
  3. Oppidum Třísov
  4. Oppidum Stradonice, Nižbor, Beroun
  5. Oppidum České Lhotice, Nasavrky
  6. Oppidum Staré Hradisko, Morava
  7. Oppidum Nevězice, Orlík
  8. Keltské hradiště Vladař, Žlutice
  9. Plešivec, Brdy
  10. Oppidum Hostýn, Morava
  11. Keltské hradiště Sedlo u Sušice
  12. Keltské hradiště/svatyně Obří hrad
  13. Keltská svatyně, Žižkovy valy u Markvartic
  14. Keltské hradiště/svatyně Minice/Rusavky u Kralup


Soustava keltských hradišť Závist - Hrazany - Třísov

https://mapy.cz/s/3vOfU

© 2018 Zajímavosti od Kláry.   Všechna práva vyhrazena. Na fotografie, uveřejněné na těchto stránkách, se vztahují autorská práva. Použila jsem i fotografie z Wikipedie, jsou vždy označené . Bylo použito i několik printscreenů, vždy řádně označených.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky